Selasa, Mac 31, 2009

Review:Jangan Tegur

Salamualaikum... hihihi... pekaba korangs? Huu.. na cite nih... kan haritu ika kata ika tido ruma member kan? Haa.. yea.. so kami tinggal la berdua duaan... time duduk duduk berdua duaan tu tetiba kua lak kat tb9:Di sebalik Tabir Jangan Tegur... wahlaweyy...


Pastu Yong terus kata:
'ehh3.. dorang kate cite ni seram weii.. agi seram dari citer jangan pandang belakang...'

Ika just:
'Oooo... yaya! aku suka da ni.. cite antu.. bole tengok wayang nii.. hihi'

Sambil tengok the making of die tuh ika pon mula da stat na takot... adei.. gue kan penakot.. name je suke tengok cite antu.. tapi takot last last.. hahahh... tapi siyes seram aa... tengok the making of die pon da tebayang keseramannya...
amacam mekap dorang? kewll tak?hahah
Plusplus.. kat tb tu kate sistem audio filem Jangan Tegur nih cam style Hollywood.. kirenyer kalu tengok tuhh memang betul betul cam ade kat keliling kita... dia la kate... dia kate lagi.. kalu na experience sistem audio style Hollywood tuhh.. hanya ada kat pawagam... beli DVD ke.. VCD ker... ta de dapat. Ilek okey. Jadi jum la pakat gi panggung wayang.. 9 April nih..

Ika ingat maw pigi.. nan dorang dorang sume tu.. tapi Yong kate:
'Hmm..maybe time tu masing2 sibuk kut na masuk kolej da.. susa da na jumpe..

Ika pon:
*wat2 muke sedey*Humm.. tape aa.. adoi.. baru na hangouthangout... isk3...

Ta bes karn... kalu dulu time sekolah.. bess jaa.. bole kua reramai nan kawan... balik sekolah pun sesama naik bas.. gi pasar Jumaat pon sesama... cucuk cucuk lidi Fishball kat beg dorang... jenjalan main ujan... amik gamba sampai penuh memory kard.. huhu... skarang idokkk... sume langsungg ta napak batang idung kat KK tuh.. hadoi..

Pepehal pon.. yang da lepas lepas tuh bia la berlalu karn... cewahh.. ade ayat na sedey tak? Huhu.. tapi serius rindu zaman sekolah dulu.. since sekolah binjai.. skola agama tu.. SMK Meru.. SMK RPK... sume laa ai rindu... Nadia nan Ieka BlaBlaBla da duk ketuk2 inbox ajak jumpe.. haiyy.. bilekahh masanya?? Na jumpe korang sume? Lu pikeyy a sniri.. hahahh

Ooo.. lupe2... cerita kita da menyimpang... lets review about Jangan Tegur togetha getha..
Jangan Tegur mengisahkan Natasya (Julia Ziegler) yang telah terlibat dengan kemalangan jalan raya dan koma selama beberapa minggu. Sewaktu di dalam koma, Natasya telah bermimpi tentang seorang gadis bernama Baizura (Nadia Mustafar) yang disyaki telah hilang 2 tahun secara misteri tanpa khabar berita. Natasya sering diganggu dengan mimpi-mimpi aneh yang menceritakan akan kesengsaraan Baizura yang telah dibomoh dan sering didatangi makhluk-makhluk halus.

Tersedar dari koma, Natasya mula mengalami perkara yang sama seperti yang telah dialami oleh Baizura. Daya penglihatannya tidak membataskan dia melihat makhluk-makhluk halus itu. Ini menambahkan kerunsingan suami Natasya iaitu Kamal. Kamal (Pierre Andre) pula adalah seorang yang tidak mempercayai benda-benda khurafat ini sehinggalah dia melihatnya sendiri.

Melalui mimpi-mimpi yang dialami, Natasya mula menyiasat apakah yang telah berlaku kepada Baizura. Siasatan yang dilakukan telah menyebabkan dia sering diganggu oleh makhluk-makhluk yang menganggu Baizura seperti dalam mimpinya. Apakah yang berlaku kepada Baizura? Mengapakah Natasya dibayangi dengan kemunculan Baizura? Apakah kaitan mereka berdua? Saksikan kemunculan filem Jangan Tegur yang bakal menemui anda nanti..

Pelakon lain yang turut menjayakan filem ini adalah Almy Nadia, Ellie Suriati, Azri Iskandar, Kaza dan ramai lagi.
Scene time nenek pompuan nih kut meninggal dunia.. pastu dia na tutup mayat tuh.. then mayat tuh mangon.. maaakkk... time nih ika nan yong da cam worang gile ketakotan.. kakakaJadi jum la reramai penuhkan panggung 9 April nih... hahahh... sape na ikut gue ke panggung?:P

psst:pierre andre nih suke sangat wat tajuk filem die stat dari 'JANGAN' kann?sapekahh stuju?


14 ulasan:

GeNeRaSi MaLaYSia berkata...

syhhhh2...jangan tegur...:P

Monster La La Land berkata...

haa..jgn tegur..
:P

andaq berkata...

yaya!
mau tgk..
suke2..
:D

ps: stuju dgn otai..pierre andre sntiase jangan..

Monster La La Land berkata...

hahaha
jum2 tgk wayang
:P

ps:sapekahh otai?semestinya anda..hahaha

♥ sOFIa ♥ berkata...

pierrre andre juga berkata:

JANGAN tengok wayang. bwahhahahhaha :P

♥ sOFIa ♥ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
♥ sOFIa ♥ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
♥ sOFIa ♥ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
♥ sOFIa ♥ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
♥ sOFIa ♥ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
♥ sOFIa ♥ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
♥ sOFIa ♥ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Monster La La Land berkata...

wahla sapekah men padam2 komeng inih
hahaha
:P
ya sofia
jgn tengok wayang
jimat duit siket
:D

syakey berkata...

mcm syok je tgk

:D

:)

Daisypath Anniversary tickers