Selasa, Januari 13, 2009

Aktiviti sehari-harian dirumah..

Hmm...mari lihat jadual harian yang sudah tunggang terbalik sejak tidak bersekolah ni..


Okee meh2 stat dari aku bukak mate ehh..


Emm..camne ni...sebenarnyer lahiriahnyer aku tak tido laa..jadi stat dari aku lakukan aktiviti ehh...ceyt..sangat tak bole blah...


6.15 pagi - Emm...aku blah kejap dari laptop ku dan terus meraba-raba mencari suis lampu..iyerr..aku on9 tutup lampu...sangat tidak elok untuk mate okehh...huhuh...terpakse lah den..adek2 den maroh kakaknyer bukak lampu..ti bile aku bukak...

"Kakak tak skola dah la.Kitorang skola...sok nak kene bangun pagi...tido kene la leklok tutup lampu..." dengan nada bengang mereka berkate.

Perghhh...sukati korang jek yek nak marah akuu...korang tido kat ruang tamu sape suhh..orang tido lam bilik kalo nak takde gangguan...cisss...nih aku mule bengang nihh..hohoh...
Hmm..jadi 6.15 aku wat bekfast..ntuk mreka-mreka yang kene dilayan bagai diraja itu..wat air panas...wat bekfast..sediakan plastik ntuk tapaw gi skola gi..hmm..sangatla diraja..

7.10 pagi - Dorang da belah itu...sangat lar seronok aku tinggal sorang tanpe gangguan...hihih...jadi teruskan mengunline..seperti biaser..post entry gud mornink tuk korang..walopon tak salu tapi rutin gak la kan?Hehehh...bla..bla..blaa...gi men game kat y8.com..sangatlaaaaaaa seronokkk....walaupun bunyiknyer macamlah budak-budak...tapii aku sukeeee gilerrr....huhuhh...

9.00pagi - Tetido depan laptop...and tv juge terpasang..if mak pak aku tau pembaziran letrik berlaku nihh...pasti akan disebat....ohhh...yess...9 pagi sure tetido pan laptop..huhuh...sebab pe?Angin pagi-pagi telah membuai-buai mataku yang tidak lena semalaman...ngee..sangat menantowk laa..huhuh

10.20pagi - Celik mate sket tengok jam dinding kul baper nak masak tengahari...hihihh...skit jee..kang bukak terus nafsu nak tido tuh terbantut...huahuaa..jadi...baru kul 10lebeyh...lambat gi nak masak..dorang alek kul 2-3..so..nanti laa...bek aku tidow..huhuh


11.30pagi - Ohhh...tetiba cam kene letrik!!Tengok jam dengan mate seluas-luas hektar...dan kedengaran bunyi tv memainkan citer yang aku tak paham...dan mendengar juge bunyik laptopkuh yang mengeluarkan bunyik spongebob and patrick sedang gelak..iyerr...adek aku tuka screensaver spongebob sedang lari mengejar obor2 ngan patrick..bile idle and tak use laptop 4 a long time kua arh mende tuhh....
Ini diee..hihi..sgt la comeyh
Huhu..so dengan langkah agak tak betul...dan memegang laptop tuk cek kot-kot de perubahan ke per kee..aku sangatla percayekan pergerakan halus keatas laptop yang boleh dibuat oleh kucing rumah sebelahh...yesss...die suke pijak-pijak laptop time aku diluar kesedaran[tido la nii].So bangun dan membasuh muke..aku da mandi okee pagi-pagi...afta baso muke get redy to cook!Yayy...hepi tak ikhlas nihh...hahhaha

1.30 la kut.. - Yang aku ingat time nih neraca kisah benar ngah start..so..time tulaa...aku lepak didepan laptop dan tv kembali setelah berperang di dapur..keletang..keletung..pang pung pang..perhh..orang taktau aku watperr...lantak korangg..aku wat keje murni..huhuh..so time nihh la straight awayy aku leyparkk...menonton neraca kisah benar[ohh iyer..layan jelaa...dvd baru lame tak bli..huhuh..],pastu layan Jelita[hmm..aku suke ni sebab agnes monica ngan dirly yg cute tu jekk...len2 simpan lam poket jelaa..huahua],pastu tuka TV2 kee..tv1 aku pn tak ingat...[dramatime..ohh aku sukee drama...bnyk input dapat okee..ni nnek aku la ngaja nengok drama..;D],then Laila and Majnun kt TV3..tu pon kalo aku tak tetido..aku kan ske tetido tanpe sebab..huhuh...and solat tidak dilupe okeh..solat itu penting..

5.30petang - For sure mule merangke menu minum petang..cehh..rutin nih baru nak stat okee..hihi..so...adek adek aku sangatla suke aku wat minum petang yang mereka minati...roti gulung otdog tu lerr..maap yerk..gamba tidak dapat ditunjukkan atas-atas sebab kesibukan..huhuh gedikk..

6.30petang - Mula melilau tak tau nak watpe..memandangkan bapak aku balek..kenela blagak yang aku tak melekat kat tenet sentiasa...die kan marah aku ngadap komputer jekk...so demi melunaskan harapan bapak aku yang tak ske tengok aku ngadap pc tu..aku telah menonton SPA Q..iyerr sile la percaye..aku da tersuke la pulek...ngeh3..ske part si Qistina,kakak die..and Zafrul tuh...konflik bagaiii.....and ske part Lisa tuh lalok..itula gaye remaja sekarang...sile jangan ikutinya..

7.30maghrib[heheh] - Mandi..tunaikan kewajipannyer...

8.00malam - Melilau-lilau tak tau nak watpe..mud nak on9 tak masok lagi..hee..;DD

9.00malam - Mule bukak tenet..rangke-rangke kat otak nak post entry pe..bukak mspace jap...sibuk ngan enset jap..see..die udah balek..so aktif la ensetkuu...hihih...bukak y8 cari game bes2 nak men malam bute kang..ym ngan orang-orang tertentu..hihih...ohh iyerr...kakak am ade bertanye kenape la aku sebok ngan aren tu..and aku da tak sebok berkate tentang ehem2 tu...adess..tanak laa..kang korang cop aku gedikss..and sebagai langkah berjage-jage...wahh..curious one..jadi..aku tak sebut ehh..paham-paham ler sniri ehh...huahuahua

3-6pagi - haa...bace entry yang ditulis blogger-blogger len...hahh...3jam?Mase yang agak panjang ehh?Ohh iyerr...aku bace blog orang..blog aku kan tak bape bes..so aku bacela blog orang...huahuahua...sambel tuh men enset je keje...sambel tu delete email kat mailbox...sambil tuu bace koleksi-koleksi cerpen online..yesss...sukee gilerr ahh...karya dorang superrbbb...and aku lehh jimat 3/4 duet aku ntuk beli novel...aku kan giler novel...pepehal aku dah save disituu...

6.00pagi - Stat laa dari atas balek...wat sarapan..bla..bla..blaa

So jadual sehari-harianku pas abes skola nih sangatla berbeda time aku skola dulu...iyerr..dn stamina badan da semakin lemah memandangkan tak aktif duk jek kat umah...kalo skola dulu ade gak turun nek tangga...jalan kaki gi bilik guru bermeter-meter tuhh...then gi bustop bermeter jaohh tuh...then panjat bukit taman perumahan aku yang mahakarya penat tuu...haaaa...lihatlah duniaaa...idupku berubah bile abes skola niii....lihatlah kemunculan baru zulaika ibrahim yang pemalas ini..dan bakal menghampiri kebesaran tubuh badann...ohhh...traumaa...

So the endd...sangat panjang kannn?Kann?Hihihh...layann jelaa...mud nga rajen nii...smalam malas...tapi smalam malas-malas pon de orang kate entry ku panjang...ceyh2..sapekah ituu...muahahaha...;DDD

Tiada ulasan:

:)

Daisypath Anniversary tickers