Isnin, Februari 16, 2009

i miss johore

Now baru aku nak citer bout johore... hihih... bia aku siar gamba je la yer sebab mood nak menulis cam suda lari ke Thailand... har har...
Ahaar.. da nak berjalan ke highway.. hihih... Har har tade keje... time nih ayah aku nga kemas kemas barang dier so aku duk lam keter cam orang bodo... so tade keje so amik gamba, promote larh audio player keter bapak akuu nii... kakakaa... tv lam keter da rosak... so perjalanan sangat membosankan... seb bek mp3 aku der... Leh denga lagu kansss? Hihihihh... time masuk highway tuh... sepanjang panjang jalan dari tol kuala kangsar sampai ker simpang masuk Ipoh, banyak gilerrrr keter ngan moto peronda polis... haiyyo.. siyers ramai gile... then baru aku tau yang time tu Sultan Perak turun istana KK sempena nak jubli Perak tu... huhuh... teharu aku tengok folis reramai camtuh.. ;PP
Owyeaaa... ni dekat IKN... institut kraf negara... ayah aku mengajar kat sini arr.. lecturer la kunun... kunun kunun.Hee... tapi aku tanak teman dier lecture student dier kat kelas... aku pemalu ouhhh... ngee~ malu.. malu... wekk;P
After ayah aku habis lecture student dier... lam kul sebelas pagi Jumaat tu terus desup desap kate na turun Johor terus. Waahhh... tetibe gabra douhhh... da bape taun aku ta balik Johorr!! Cucu derhaka nihh... ngaaa hahaha...seram dan gabra bersatu... huu... and atas nih adelah kerja time duk lam keter... amik gambaa... hihihh.. aku amik gamba atas jer.Gamba nampak langot. Gamba bawah, gamba keter sume tu malas. tak menyeronokkan... well.. cuci mata tengok awan best bukan? Hee~ tingat laks time kecik lu suke baring kat blakang,kepala dongak pandang cemin.. kaki lak silang bajet cam tuan.. ngee~ muda mudi memang seronokssTadaaa... da sampai Johor! Kejap kannss? Hakhak.. kejap mendee... adelah slow kerna ayah aku membawa dengan cermat. Heee... sampai lam pukul 3 lebih.. sampai sampai tengok kat ruma atuk tade orang... except atuk sorang.... ohhh... succhaa lonely atok.. har har har... pangai aku hina sehinanya... then baru aku tau ekceli sume orang kat sepital tengok nenek... nenek aku masuk wad... sob sob sob.. sedeyh lak... aku tengok muke ayah rilex jer cam tade pape.. mencikk tull... huu... afta hadapp atuk aku setengah jam tengok beliau bantai hisap rokok daun*sangat tradisional okeyy..* dan juge hadap lagi setengah minit tengok beliau hisap rokok Malboro milik ayah aku*atuk aku curi diam diam weiyy! Huhuh... akhirnya kitorang go to sepital batu pahat... ohohh.. condition nenek oke je.. nenek kua sepital petang tu gak cos kondisi dier adelah sangat mengkonfidenkan ati dokto.. suke aku!suke aku! hihih. sayang nenek very the muchh muax muaxx;PAnd here... adek aku.. ngan ex - 5 bajet rempitnyer itu... moto nih sepupu aku punye... aiyyaa.. da sampai kampung pe lagi aktivitinyer.. harussslaaar bawak moto! Korang tau tak... kat kampung kan... giler bapak laju sume orang bawak moto... aku yang sangat tertib nih pon da terikot ngan style dorang bawak moto laju... kakakaka... hanya di kampung jer bole buat... kat bandar ta boleee... bawak 30km/j pon pulis da usha mengancam... huhuh... so dengan kelajuan arr segale ketensenan rase tertinggal kat blakang... bes gilerrr.. puassss atii... terus aku lupe maksaklah result SPM yang melanda tuhh.. besh!besh!:D
Hee... time nih lepak kat tepi laut... kat kampung aku ade laut... la la la~ suke suke! angin kuat meyhh... hihih... tapi tempat nih cam da tak havoc sangat cam dulu... tah la aku pon tatau pe sebabnyer... huu... papehal aku sangat merindui Johor. Bile tah na pijak pijak jay bee lagi... hmm... aku na balik johor la... jom sape na teman aku? Jom la wei... jom la.. ti aku blanje beriani gam kat benteng...i promise and i not not swear;PP wahaha... okep laa... tu je laporan rini.. tata~

6 ulasan:

mademoiselle azieshakespeare berkata...

nak gi kat gamba terakhir ;p

Ikaa berkata...

har har
jom2 gi laut
sgt very da bes ouh
;DDD

tintin berkata...

i love johor

Ikaa berkata...

iyolarhh
aku love johor jugeeee
ohhh...syg gila johor
huhuh

------- berkata...

hahha.. aku anak johor.. wawawaw.. kamu ni ade mane itu.. batu pahat kew??

Ikaa berkata...

har har har
aku anak johor jugee
cewahh
tadelar
sayer berade di ruma sikalang
;DD

:)

Daisypath Anniversary tickers