Rabu, Mac 27, 2013

Kuku kaki ku kakimu kaki kau!

Assalamualaikum... 
Haha... today i can say...
as...
my worst day ever at UiTM Puncak Alammmm
whyyy? whyy?

Hahaaa sebab.. aku rasa dalam banyak2 hari yang paling sukar aku hadapi, harini lahh hari paling aku keluarkan airmata berdedai dedai...
because of what??
hahahaa poyo takk.. padahal bende kecik jekkk... aku rase kengkawan aku pon naek menyampah bile aku duk mengaduh sakittt.. sakittttt~~
tapi memang sakit ponnn.. hahahaha

HAAA.. apa yang sakittt... 
jejengggg...

seee.. kaki aku dah terluka! kelukaan dan berdukaaa...
sobsob...
okey let me tell u my tragic story
tragikkk la sgttt..
wakakaka tragik lebih kepada tangisan dan keluhan kesakitan jekkk.. wakakakkaaa...

Erm okay ceritanya macamni....
pagi tadi.... 
aku da semangat nak pergi kelas...
aku mandi paling awal kot... *acah2 awal padahal da lambat daaaa
lepas print kerja last minit aku~ aku pon siap2 gosok tudung semua..
aku pon letak la tudung kat tepi..
dalam pada itu aku baru teringat yang ekceli today is CITU
dan minggu lepas aku tak datang sebab aku p amek Br1M..
harharr.. so dengan pantasnya otak aku bertindak mengikut kata hati untuk mencari surat Br1M yang aku dah fotostat di dalam laci kayu bilik aku...
dengan itu aku pon menarik laci kayu aku tuu...
BAMMMM!!!
dengan tidak semena2nya sepantas kilat laci jahanem itu telah jatuh diatas kaki aku...
ermm mengikut perkiraan pengalaman aku dari kecik, bile bende2 jatuh atas kaki aku contoh macam handphone ke, buku berat2 ke, botol air berat ke. kotak berat ke... aku dah fikir2 dalam otak chillex la takdepe je sikit jerkkk ponnnnszzzz!

Tetapiiiiii... perkiraan berdasarkan pengalaman aku tu adalah terpesong sama sekali bila aku tengok2 balik dekat kaki aku yg dihempap laci tu.... darah membuak2 keluar... bukan keluar dari hujung jari jerr.. tapi sekeliling ibu jari aku bedarah.. *kiranya keliling kuku aku tu bedarah arrr

Demmm.. aku terus cuakkk.. pastu keinginan untuk menyentuh kuku aku membuak2 sebab kuku aku sumpah da biru/merah dipenuhi darah...
aku pun pegang arr kuku aku...
PERGHHH...
begerak2!!
HAHAAAAA.... sah2 arrr kuku kaki aku da tecabut dari tapaknyaaa
hahahahha time tu la saat paling cuak/nak nangis/istighfar/nak pitam pon adaaa
ngeahahahaa

Natrah mandi time tu.. so aku cam blur2 taktau nak mnx tlong kt sapaa...
aku pon duduk atas katil dengan darah sumpah banyak menitis atas karpet...
HAHAA gile aaa aku ase cm mimpi plakk.. hahakk

Pastu Natrah masuk lam bilik... die lagi tekejut tengok kaki aku bedarah2.. tapi as usual and as alwaysss... Natrah is the most cooooll and calm personnn i ever hadd..
die chillexxx gilerrr... ngeahaha
siap tenangkan aku.. amek kerusi suruh aku duduk, lap darah atas lantai pastu usap2 bahu aku tande menenangkan aku
Aku cem biasalaaa.. menangis... behenti jap.. temenung.. pastu nanges balik...
BAHAHAAAA...
cam gile pon derr..
ngahahahaha

Pastu dngan tadak keredikk nyaa.. dngan natrah pon tadak kereditnyaaa
kitorang pun cubelaaa cube sedaya mgkin untuk berkomunikasi dengan Nadzirah yg pade mase tu ngah begegas2 dari Meru untuk ke kelas...

HAHAAA...
diaaa sampai2 lam bilik acacah aku nye kaki ni luka2 biasa jekkk... pastu haa amek haaa bile tgk darah pancot2 bnyk2 terus naek pitam.. wakakaka

Then dengan kereta Nad gak la gigih aku ngan Natrah pergi ngengsot2 ke klinik kesihatan...

bahahaaaa.. sumpah nak gelak pk kalut gilaa time tuhh
sampai kat unit kesihatan tu akak nurse tuh tgk arr kaki aku tu.. dia pun chillex2 gak...
die kata ni kene cabut nihh.... 
PERGHH bile dengar kene cabut tuhhh aku macam nak pengsan, lempang muke, pengsan balek.. bahahaha
TAKOTTTT OKEYYYY....
tak pernah2 aku cabut bende2 kat badan aku ni kecuali mencabut rambut ataupun mencabut sel kulit mati di tapak kakiii.. demmmmm!
HAHAAA
so Natrah uruskan pendaftaran aku *thanks to herrrrr

lalu aku dibawa ke bilik doktor... sambil ke bilik dokto tu mulut akuuuu membebel2 cuak..
wakakaka
aku rasa aku sorang jekk yang paling bising acikepoh lam klinik tuhh
hahahaahha

Ermm lepas dari tu aku pun pergi ke unit kecemasan... sampai2 kat sana doktor laki yang dikenali sebagai encik wan oleh natrah telah bertanyakan aku macam2...
lalu aku pon menceritakan buat kesejuta kali kepada beliauuu
HAHAHA...
so doktor pun panggil nurse yg ngah duduk tu... die ckp bawak aku masuk lam bilik bedah  rawatan
Hahaaa time tu sumpah aku paling cuakkkk...
Natrah ngn nad da redha2 duduk tepi tuu... hahahaha
aku pon kembali bisingg dekat doktor ngn nurse tuhhh
bising dan bising dan membebel sampai aku rasa dorang nak lempang aku kottt
wakakakakakakakakak

doktor wan tu sampai pening gile tengok prangai aku yg gila hyper nihh
BAHAAA
sumpah tak macam pelajar degreeee okay!
GAHAHAAAA

doktor tu cakap dekat aku yg dia akan bius aku dekat dua tempat...
dan dua2 tu dekat kaki aku yg infection tuh

So actually aku akan mengalami 3 fasa kesakitan....

Fasa pertama :
- sakit kene cucuk bius dua kali.... dimana ko akan merasakan kesakitan/kekebasan yang teramat giler tahap gigit berus gigi sampai patah...

Fasa kedua :
- sakit bila walaupun ko dah kene bius dan doktor tu meyakinkan bahawa ko takkan merasai kesakitan bila kuku tu dicabut tapi sumpahhhh kau masih boleh terasaaaa saat kuku tu ditarik keluarrr.. Ya ALLLAHH sakittt gilerrrrr lahaiii.. time tuuu jugak laaa ko akan teringat pengalaman mak ko waktu bersalinkan ko... huahaaaaaaa.. nak nanges okayyy

Fasa ketiga : 
- sakit bilamana da siap proses cabut kuku tu, doktor mula membersihkan jari ko yang berdarah/terexpose tanpa sebarang kuku/luka yang amat2 serius dengan menyental kuat2 tanpa perasaan belas kasihan... SAKITTTT WEHHH SAKITT!!
aku meraung kottt smbil cengkam kuat2 lengan akak nurse tuhh...
paling lawak bile akak tuh blah buat donno jekk pas aku rasa lengan die saket kot kene cengkam ngn aku...
bahahahaa!! bile aku rasa takdek insan tersayang disisi aku untuk aku mnx semangat... aku pon tumbuk dinding kuat2...
HAHAAA
doktor tu sampai geleng2 kepala tgk aku...
siap cakap : 
hai awak ni rock betul lah...
awak kos ape nih...
hahahahahaha

sumpah sakit dooo.. walaupun die kata kesakitan aku ni skala 0.5 dripada skala 10 tahap orang bersalin... tapi aku tetap cakap yg memang sakit gila!
bodo tapi aku tak nangesla! hahahaha

cayaaa aarr...

Cumaa aku agak bising arrrrrr.... bukan agak bisinggg.. sangat sangat bising!
HAHAAA

da tamat sesi penyeksaan pencucian tuh, doktor pun kasi arahan kat akak2 nurse yang mahakarya sabar tuh untuk dressing aku nye luka...
sambil die mendressup aku nye luka tu.. boleh lak die dok potpet2 tanya aku sal promosi gmbaq kawennn. siap tanya aku pakej nak shoot kawin berapa henggetttt

BAHAHAA aku rasa nak pengsan time tu gakk wehh...
ngeahahahahaaha
sengal arkkk...
sampai Dokto Wan kat luar jerit kata "haiii kenapa tiba2 keluar isu pengantin2 nih.. hahahahahaha"

HAHA kelakaqq wehhh


And yeah.. after done with everything akak nurse tu pon tanya aku nak MC tak?
aku ni ngan berlagak gigih terus kata takpela kakak, takpayah la.. sbb saya igt nak pergi kelas...
si Nad da ckp2 "gigih arr kau mokk"
ngeahahahaa...

PADAHALLLLLLL~~~
time bejalan ke kelas+ke dewan fakulti
HAAA baruuu kooo tauuu ika betapa seksanyaaa kooo!!!
HAAAA time tu gak laaa terus set kt otak okay esok aku nak MCCCCC gak!

NGEAHAHAHAHAHAAAA

well esok pon aku kene p klinik balek.. untuk cuci aku nye lukaaa
oh nooo mann!!
nightmareeee balikk....
takotttt.. 
HAHAAAA

ni aku da makan ubat.. da mandi tadi.. da gerak2..
bile tengok2 balik balutan kaki aku..
tengok2 da bedarah doooo...
sumpah takott.. *pengsannn


2 ulasan:

Adilah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Adilah berkata...

Berapa harga cabut kuku tu? Klinik mana?

:)

Daisypath Anniversary tickers