Jumaat, Mac 29, 2013

Malas belajar can i quit?


Assalamualaikum... kaifa haluka?
Ihihik... salam perkenalan di dalam bahasa Arab...
ehem hemmm
untungla kan ada bahasa ketigaaa
dan alhamdulillah aku memilih bahasa syurga sebagai bahasa ketigaku
walaupun niat dihati cenderung untuk memilih bahasa Cina tetapi syukur jugaaaa Allah dah memberi jodohku dengan bahasa syurga.. iaitu bahasa Arab...
Syukran Syukrann~

heeee....
berbalik kepada tajuk kita diatas ye kawan2... hmmm 
Malas belajar can i quit?
WHATTT!!!? kau gila ke ikaaaa
yeahh.. aku akui, aku sangat2 tidak ada mood untuk membuka buku, melangkahkan kaki ke kuliah, memahami apa yang pensyarah ajarkan, terlibat dengan apa apa aktiviti yang melibatkan kampus aku ni dan sebagai yang sewaktu dengannya....
tah la... sekarang ni mood aku nak kerja, nak chill out dengan duit yang ada, bergaul dengan famili tercinta dan keluar mencari buku di kinokuniya serta enjoy duit gaji di KLCC..
HAHAA boleh tak?
seee~~ aku dah tak ada mood untuk belajar...
entah kenapa..
mungkin mood nak pickup balik tu lambat sikit kot... 

hai ya Allah ikaaaa.. kau ni tak reti bersyukur lagi ke ika da dapat sambung degree tu...
orang lain punye meratap menangis dekat rumah nak sambung tapi tak dapat
yang kau ni tak bersyukur da kenapa ikaaaa....
hishhh laaa... T___T

Hmm tu realiti yang terjadi kepada aku....
lagi la dengan macam2 yang terjadi dekat aku sepanjang aku duduk UiTM Puncak Alam ni...
awal-awal da tepaksa skip2 kelas untuk hal2 kecemasan...
awal awal da macam macam dugaan kene hadapi....
jiwa aku da betul2 jauhhhhh sgt melayang-layang...
kalau boleh tengok roh dekat alam nyata ni...
aku rasa orang akan nampak jasad aku jeee.. roh aku da melayang ke Perak daaa... ngah seronok main dengan kucingg~ meow meoww~ hahaha

hmmm! takpaaa ika!
kuatkan semangatt!
CHAYOKKK! ika bolehhh
ika pasti bolehhh!
2 tahun je ika Degree ni...
yakinkan mak ayah yang kau mampu ANC untuk 2tahun ni....
yakinkan jugak PTPTN yang kau tak payahh nak bayarrr duit dorang.. wakakaka~~

yeahh ika kene semangatt...
hehe
but~~~
.
.
.
.
.
.
.
.
memikirkan yang aku kena compete ngan ramai gila penDEKAN-penDEKAN dalam kelas aku tu.....
terus....
GULPP!!~~~
mampukah?
hihik~~
tak cuba tak tahu wahai cik ika~!

Emm well okay,
aku nak cerita perkembangan luka kuku aku ~
HAHA *gedik tak nak cite cite bagai? weee~ 

Tadi petang 4.30 petang aku berkejar ke Unit Kesihatan untuk dressing kali kedua luka aku ni..
hihi akak Zulaiha yang attend dressing aku...
time tu lak sume cam2 nak balek da...
sebab da nak pukul 5 kan..
aku lak bole wat pala nak datang dressing pukul brapa..
hahahaha
aku datang2 jerr akak Zu ngan muke biasa dia tuu.. muka tak bapa nak senyum terus tanya aku...

- Awak nak dressing ape? Da boleh cuci sendiri da ni la...

Aku pun macam.... ehh yeke! haha igtkan kene datang lagii.. aiyarkkk

- Yeke kak? saya ingat kene datang dressing kat sini.. ayoyoo tapikan kak... saya takut nak tengok jari saya sendiri... boleh tak? huuuu...

Kak Zu senyum jeeee.. 
and sumpah akak2 and doktor kat situ paling bersabar ar ngan aku.. kalu ikutkan memang dorang nak libas aku dengan paip besi kott..
wakakakakaka!

Sebab aku fikir - fikirkan... aku memang tak mampu nak cuci luka aku tu sendiri... sobsob
bukan mengada atau pon poyo je lebih, tapi... aku tak sampai hati nak pegang luka aku and cuci macam akak-akak nurse tu
At least kalau akak nurse cucikan, aku akan jerit lam 5-7minit lepastu at least dah tercuci dah luke tu secara tidak langsung~
wakakaka kalau ikutkan aku yang cuci memang aku tak usikkk.. 
bahahahaha

 tada!! ni lah yang bakal aku lalui nanti. Gambar telah dicuri daripada google.. thanks to you google sebab sepanjang aku buat research pasal kuku, pertumbuhan kuku, si google ni banyak memberi jawapan yang positif laa.. heeee
dan ini adalah vitamin yang aku baru amik sebab mula mula aku nak amik Shaklee, pastu orang farmasi tu kata takde lam stok die.. ade dekat stokis terpilih jerrr....
aku pon acam kecewa la jugak tak dapat Shaklee..
tapi takpe.. doktor farmasi tu macam da pujuk2 aku...
die pon kasi aku ni..
kiranya sume produk Shaklee yang aku nak tu dah terhimpun jadi satu
mempercepatkan pertumbuhan kuku, mencantikkan kulit*auwwwuu~~
menangani masalah stress melampau*ye baguslah awak ni!
hehe
well okay not bad la jugak 
and hopefully lah kuku aku yang bakal tumbuh nanti cantik sekali!
aku berharap sangat...
sedih okay *nangis tepi katil~
sedihh okay kuku tak adaaa... rasa cam kehilangan,,
hahaa...
ermm tapi takpa aku ambil sebagai benda positif...
yelah...  Allah boleh tarik nikmat kita tu bila bila masa
dan insya allah dia akan menggantikan dengan yang lebih baik lagi.. insya allah...

Tiada ulasan:

:)

Daisypath Anniversary tickers