Isnin, April 01, 2013

FND 402 Kaligrafi mode

Hari ni adalah kelas 3rd language which aku amik bahasa Arabbb, kelas Kalifrafi Islam dan juga ATH 465 - 20th Century Art...

Bahaha okay sumenye berjalan lancar untuk kelas Arab walaupun aku tgk ustaz cam slow2 je ajar kitorang banyak termenung tengok handphone and lawak pun agak kurang~~ -__-
Menjadikan suasana kelas agak2 sayup kelihatan...
Haishh time aku tukaq kelas laa ustaz low2 profile lak...
haiyaaa.... time before ni kelas ramai2 banyak laaa idea ustaz nak melawak...
Adeii... adeiii ustaza kaifa halukaaa?
Huuuwwww

And after habis kelas Arab aku pon segera mengatur langkah hincut2 aku ke kelas Kaligrafi juga dibangunan yang sama (klau aku masuk kelas lagisatu kelas aku kt bangunan lain~~ huhuuu nasibb baik)
Ermm masuk kaligrafi macam biasa kelas hingar bingar rasa nak tampaq muka sorang2 seret atas bangunan...
HAHAA dengan sorang ni pangai cmnih sorang nih pangai macamnihh...
bahahahaaa
Kelas kaligrafi not bad laaa cuma perjalanan aku dan kawan2 agak slow memandangkan kitorang dah lama meninggalkan dunia khat nih... 
last praktikkan khat adalah pada umur aku darjah 3-4 macamtuu
time tu pon aku pakai pensil khat...
tadak pakai2 ink pakai khandam nihh
hahaaaa
tiba masuk degree ni memacam terms ayat aku jmpakkk
khandam laa.. apa laaa..
by the way meh aku terangkan apa itu khandam
ngeahahaa
Khandam adalah sejenis kayu daripada batang pokok paku pakis kot kalau tak silap, dijadikan untuk menjadi batang untuk kitorang menulis khat..
yang dkt dalam gmbar yang ada dua batang warna coklat itu adalah khandam...
hehehee

Dan pasangan khandam adalah dakwat cina/india

HAHAA kitorang mula belajar basic khat
Adala dalam setengah jam dok buat titik jek tak jadi2... bahahah!
Sumpah wehhh kejung gila tangannnnnn
da lama gila aku tak main khatttt
T____T
lepastu ustaz ajar nak buat alif, lam, kaf dengan mim
terkulat2 haaa ekauuu nak menulihnyaaa
da kulat2 tuh satu... blur tuh satu... dengan bebudak ni pon sume tak ghetiii
wakakakaka!
well salute la dengan yg cepat tangkap tuuu.. khat dorang lawa kottt 
ngeh3...

And yes kelas nih adalah habis awal jugak kerana ustaz mengejar waktu untuk ke Shah Alam pulak ajar kelas lain.
kesian ustaz ngn ustazah ni kan? Dorang je lecturer kaligrafi islam kt UiTM nih... dan mungkin subjek ni akan dimansuhkan nanti memandangkan tenaga pengajar tak ramai. Kesiannn kesiannnn...
yang adik2 tak sempat la kome nak blajaq kaligrafi kan kann?
hehewwww


Dan aku expect ingat nak pergi unit kesihatan untuk dressing luka aku ni...
HAHA bosan laa asyik dressing jekkk -___-
Lepastu amin pon cakap kelas ATH petang ni tadekk
lagi melompat ar akuuuu... memang indah duniaa
ngeahahaha
memandangkan kelas ATH adelah kelas-asyik-nak-tidur aku jeee... 
bile takde tu lagi best la boleh aku tidur dekat bilik annn
ngahahaha!
padahal album pun aku tak siap design lagiii
berangan nak tidoqqq!

So aku pon pergi makan dan terus pergi ke Unit Kesihatan untuk dressing...
yang paling seronok adalah untuk 1 hari ni dan semalam, luka dekat jari kaki aku ni tak rasaaaa pon
sumpah aku ade gak la try picit2 ibu jari kaki aku konon acah2 nak tgk sakit ke tak pedih ke tak..
skali picit2 takde rase...
hahahaha okay cool.. itu adalah seronok!
Kalau ikutkan memang sakit pedih segala macam keluarrr...
sampai nak jalan, bila pakai selipar tu peritnya hamek kau sampai ketulang sumsum
WAKAKAKA
jadi tadi pon jalan laju gilaaa haa
pergi kelas pon tadi acah2 nak naik bas tapi gigih turun tangga maut tuh
kihkihhh

So aku pergi ke Unit Kesihatan untuk dressing luka aku wat kali ke 4 kot tak silap...
hehe
before ni aku dressing dengan dua akak ni...
at least dua akak ni jela yang akan dressing aku
kak zu dengan sorang akak lagi yang agak penyabar orang nyaaa
tapiiiii tadi aku p tgk2 takdakkkk pon akak2 yang slalu dressinggg akuu
ahhh -___-
alangkah kecewanyaaa dakuuuu

Then akak sorang ni laa yang dressing luka aku
akak ni muka dia cam2 garanggg jeeee
hahahahahaaaa
aku cam xberapa nak mmemesraaaa la kannn kalo seram je ku tgk muka dieee
wakakakak
dia pon acam strict2 jekkk
aku ajak sembang pon jawab strict2 je
bahahaha
Dia pun bukak aku nye balutan bonjot adabi nihh
Dari cara first die bukak bonjot aku ni, aku dah memang agak daaa apa nasib akan jadik kat ibu jari kaki aku nih
bahahaha
kalau before ni aku dressing, bila time nak bukak bandage aku tu, akak before ni akan tuang air kasi luka tu kembang dulu so bila tarik bandage yg melekat dengan daging tu takde la sakit sangat
so bila tarik tu takdelah melekat

tapii haaa hardcore haaaa akak ni... aku ada agakkkk gilaaa dia akan tarik macamtu jeee tanpa tuang air...
dia cakap kat aku, tahan sikit eh dik
HAA demm... srappppp! die tarikkkkk terusss perghhhh terbaikkk arrr kak! Daripada tak pedih terus aku pedihhhh gilakapoooo
WAKAKAKAKA!!!
akak ni memang hardcoreeee gilakkk

haihhh pastu die dok cuci2 luka ngn kapas... dok tetonyoh2 kemain kasaqqq
terus tempat yg sebelum ni tak berdarah terus berdarahhh
HUAAAAA~~~ :'(
aku tengok jeeee darah meleleh banyak turun keluar dari ibu jari kaki akuuu
sobsobbbb
sedeyyy...
aku tros cakap - Kakkk.... darah kuar kakkk... :'(
Haaa biasa la tu proses healing.. tah pe tah die bebel.. aku cam tak fokus sgt sbb aku fokus kat luka aku tuh
wakakakaka
then dia tekap cotton basah kt tmpat darah kuar meleleh2 tu dengan harapan tak kluar da... my godddd sedap gila feeling tuhhh
waakakkaakkakakakakaaaa
T______T
kak eza yg tengok time tu pon seriau...
pastu die letak ubat then balutttt
time bandage tu laa nak kasi lekat tu die picit2 ibu jari kaki aku
muahahaha
aku terus cakap smbel gelak2 aku yg agak kurang ikhlas tu - Hahahahaaa kak sedappp an kakkkkk picit2.. huhuuuu.. sakittt oooooo

MUAHAHAHAAA
memang saket arr cite dieee
lepastu terus aku balek tak pakai slipar...
kalo seblom ni aku pakai sebab da tak sakit
kalini memang aku tak pakai arrr sebab sakit gilakkk oh

SOBSOBBB bila laaa sakit aku ni nak berkurang~
dan bile laa aku boleh sembuh sepenuhnyaaaa..
nak pi jogging :'(

Tiada ulasan:

:)

Daisypath Anniversary tickers