Rabu, Januari 28, 2009

Konsert Alam Muzik by M. Nasir

“…Persembahan adalah sebuah puisi panjang dan ia dimulakan dengan hanya vokal tanpa muzik iringan dan setelah beberapa minit, ia diikuti dengan satu alat muzik akan berkumandang, kemungkinan sebuah seruling atau gitar akustik. Penghujung persembahan adalah satu pesta simfoni yang gemilang...” - M.Nasir
Mustika by M.Nasir
Juwita Citra Terindah by M.Nasir
Heyy... aku membaca Metro pada hari ini. Selak punya selak akhirnya aku terjumpa mukasurat R6 iaitu bermaksud RAP 6. Alah pembaca Metro tau lar R6 & RAP 6 tuh aper. Hahah. So di muka surat R6 itu memaparkan artikel about M. Nasir... oiyh saper tak kenal M. Nasir memang nak kena tembak. Peng!Peng! Headshot kasik sama anda. Huhuh. M. Nasir the composer, the singer, the writer, the actor and also director. Gila aku sangat respek and salute tinggi langit sama M. Nasir... dia punyai karisma tersendiri even the whole family aku sangat minat sama this guy. Acehh.. 'this guy'... cam panggil per jerk... gahaha... by the way... if korang heran asal arh aku minat sangat dengan orang cam M. Nasir ituh korang heranla seniri. Aku tak heran. Bahaha... muzik aku universal... heheh... tetibe jerk nak carik gado... lupekan... lupekan... cuma nak war-warkan disini apa yang aku baca tadi.

Pada 27, 28hb Februari dan 1 Mac 2009 ini pukul 8.30 malam, Panggung Sari, Istana Budaya Kuala Lumpur bakal digegarkan dengan konsert solo M. Nasir bersama bersama 10 pemuzik profesional pilihan. Konsert ini merupakan manifestasi muzik M.Nasir sepanjang perjalanan beliau berkecimpung dalam persada seni tanahair sejak 30 tahun yang lalu. Konsert ini bakal berlangsung selama 2 jam pada 3 malam berturut - turut.

Konsert Alam Muzik ni gak merupakan konsert terbaru berskala besar M.Nasir apabila kali terakhir menjayakan konsert Andalusia M.Nasir di Stadium Merdeka pada tahun 2000 di mana penerbitnya merupakan Boxoffice Malaysia. Masa konsert tu nanti M. Nasir ada kata pada wartawan RAP yang beliau akan menyampaikan 20 buah lagu daripada 1,500 koleksi ciptaannya sendiri. 1500?? Nombor yang maha besar juga kan? Tambah lahh respek respek aku kat beliau. Huu... almaklumlah M. Nasir merupakan seorang penyanyi dan komposer muzik terkenal. Antara artis yang pernah mendapat sumbangan karya daripada M. Nasir ialah Alleycats, Search, Wings, Ella, Ziana Zain, Hattan, Spider, dan terbaru Mawi. M. Nasir sangat hebatkan? Well, kat bawah ni aku put link tuk korang denga lagu-lagu ciptaan M. Nasir. Tu pun kalau korang nak dengar la... kalau tanak denga pon takpe. Aku kan memang rajin nak put-put link nih... nak embed you tube kang mahakarya panjang berjela lak entry aku nih. Hahhah


Lagu dikompos oleh sifu M. Nasir
Awie : Layang - layang Terputus Talinya
Jamal Abdillah : Takdir Penentu Segalanya
Ziana Zain : Pendam Rindu
Bloodshed : Srikandi Cintaku
M.Nasir : Suatu Masa



Okey tu je aku nak kasi denga... yang len if korang nak gi godek youtube nu haa... manyak giler. Takpun gi layan facebook M.Nasir de manyak gak lagu dier disane... hihih

So kepada sesiapa yang nak pergi Konsert Alam Musik mahakarya best itu bolela mendapatkan tiketnya. Tiket-tiket berharga RM250, RM200, RM150, RM85 dan RM45 telah mula dijual dan tempahan boleh dibuat melalui talian 03-4149-8600 atau layari laman web ticket2u.biz. Adalah dicadangkan peminat membuat tempahan lebih awal untuk mendapatkan sudut pandangan yang lebih selesa. Okep? Anda paham itu? Hahah... aku nak pigi itu konsert... tapi aku kena amek lesen keta. Menciik kan? Kan? Kan?



Jadi yang dapat pergi itu aku ucapkan tahniah dan selamat bergembira menyaksikan konsert solo M. Nasir itu. Hohoh... sedeyhh.. ;P

Tiada ulasan:

:)

Daisypath Anniversary tickers