Sabtu, Januari 10, 2009

People on 2008

Hmm..yaribaa...2008..tengok lerr...da 2009 baru ler nk recall taon2 lepas punyee...nyway xper lahh..aku ngah bosan nihh takde pe nak tulehh..nak gi youth tak dapat so lets story bout zaman mude mudi..hihihh...gamba atas2 nihh time sukan taun lepas...adoii...very hot-hot disane..fanas na mampos...huh..and sportsday taon lepas tak baper ade kick cos pebende name minatang tuu...ahhaa...mascot...mascot nyer telah menimbulkan kesengihan dimulutku...iyer!Agak lawak lahh...dan agak tak terurus...huhu..sori yerk budak taon lepas..aku telah mengutuk kaoorangs...btw..lupe lah pasal sportsday yg membuwhsankan...aku time sports nihh lemah skeyt...tengok orang larik..tengok orang jual aer..tengok mak pak datang...haa..tu jelaa..aku tak amek bahgian pun memandangkan kaki aku nih bukan jenis yang kearah ituhh..huhuh..adek-adek aku yelah..sile lah paham ngan dorang..dorang suke lahh sport2 nihh..hihi
Hihi..now kat atas-atas nihh gamba time lepak kat blakang kelas...makan ler pe lagik...da form 5 tuh malas ler nak berlarian-larian ke kantin rebut-rebut...lari-lari pon biler sampai kadang da abis makanan...adoii..salu gituhh...so..nak dijadikan citer..kitorang pon telah mencadangkan makan kat blakang beramai-ramai...da jadi port 5sn2 lepaks disituhh...huhuh..nak tau citer tak..penah der dak endia nak rehat kat situh tak jadi nengok kitowang rame2 berbondong-bondong nak rehat situh...bahaha...menguasai sungguh...sukeee...hihi..start darik situh laa da jadi cam rapat jek dak-dak nihh..asal makan jerk..sape bwak sedaps-sedaps tuhh kenela tibaii...tu laa..aku da pesan...bawak makanan manyak skit..perut aku ni je dah ntuk due horang...huhuh..tapi mende nih laa sir sejarah kitorang bawak isu..dier telah mempanaskan kitorang kate yang budak-budak warganegara Malaysia ini sula tidak ada budaya hendak berkongsi makanan sesama sendiri...duduk disatu tempat menyatukan makanan yang dibawa...bla..bla..bla..manyak ler die mepeks...lam pelat endia dier...huhuhh...jadik dengan lantangnyer kitowang kate laaa...kitorang daa amalkan mende tuhh..poyoss sungguh kan?Bahaha...

Time nih..gamba kat atas nih..time rai besday beramai-ramai..kebetulan besday aku ngan dak endia bername rinesh tuh dekat jek selang sehari...so sambut lerr..waisyhh..sememangnyer akuhh teramatler syok...pertamenyer of cosss lerrr...dapat makan!makan lo!makan..makan...manyak selap lohh...de mihun goleng..makaloni goleng..hotdog goleng...suma goleng2 alaa..kek alaa..huhuh...terharu sungguh...bahaha...jadik time tu ler aku telah membuat rekod makan secara berulang-ulang kalik dalam satu mase...bayangkan lerr..lepak ngan dak nihh..cuit mihun dier...lepak ngan dak nihh lak curik hotdog dier...duk ngan minah neyh amek scare pakse kek gulung diek...amat lar seronok menjadik pencurik makanan...bahahaha...amatlah bes juge dapat merdeka sekejap dari blaja smpena makan2 tuhh...hihi...sukeee...!

Bahaha...atas nihh gamba time gih court..almaklum lah ustaz tersayang tuhh nak nunjuk prosedur-prosedur orang-orang kat mahkamah..kan ke agama de blaja mende nihh..ce selak buku taon lepas..perghh..takdenye...wuahaha...tu lerr..sonok gaks ler lam nihh..cos de ekon..then de karpet..de kusi..tuh aku sukee tuhh..takyah diri okehh...hmm..manyak gak la kes yg dibincangkannyer...first kes tuh sal laki bini gado tak cukup nafkah ler..pe laa..layann jelaa...beliak bijik mate aku nengok dorang tekak2..aiseyhh..telinga inihh harus dilindungi okehh....korang jangan ingt lam court tuh kene skema jek senantiasa...nengok lar akuh snap pix slamber badak aer jek..tuh yang pix last tuhh konon mowhsan laa tuu...memang mowhsan pon...awal2 jek besh..da keempat..kelima..mule lah cam caceng...huhuhh..



Aku nih tak habes cakap sal makan kan?Adoii..ni makan gak nihh..terharu dapat gather amper nak satu klas di lam restoren yang aku suke sebab de ekon...wa3..ekon jugek yg aku layann...hmm..aku sbenarnyerk time nih takde wet..jadik nengok orang makan jeler...dan juge aftar the second tetiba dek sorang minahs nih nk blanje aku makans...jadik mengoderlah kami mihun tomyam...wahh..lapo la pulek...lapo...huhuhu...papehal pong..nih da jadik kenangan okee..tapi rase tomyam tu aku ingat lagi laa...hak3...sebab orang blanje kan..kenelar ingat kann?...;PPP

Muke-muke keriangan before SPM..aiseyh heypi gilak ehh...tapih yang pasti aku takkan berada lam gamba...aku kan tak sukeee bergambar...bio aku amek gamba jgn orang amek gamba...kang de perintah paksaan tuk bergamba..hehehh..sampai dorang risau nengok kamera aku pnuh ngan muke dorang...ceytt..lantak korang lerr...yg fentin muke aku takde..wawawa...


Waii..nak abes dah..wawawa...niha gamba time paper last..da abes spm...pas abes lepaks reramai makans-makans besaw...cehhh...heypi la kunun...biaseklar paper est last sure ler dengan sonang atinyer kua dewan...padahal akuhh...maseyh teringat paper addmath...bahahaha...lantak...janji da buat...wa3..tengok ler tuhh minah yang kene conteng bajuh tuhh..dier tuh name gash..keturunan singh...agak gilessss larh...bukan agak tapihh memang gilesss...saper kawan ngan dier memang amatlag giless-giless...antare gilerss aku ngan giless diee..die lagi up laa...wa3...

PApehal pon...skang nihh sume da sibuk contact-contact nanyekan hal idop akuu..ko sehat ke zul..ko keje pe skang yerk zul..aku rindu la kat ko zul..tolong gelak skit zul aku nak denga...zul balas ler mesej aku..zul tolong ler bla..bla..bla..bla...wahaha...maap yer rakan-rakan sekalian...aku da takde kedit sekarang nihh untuk membalasnyer memandangkan aku da tak skola...so tak dapatler wet blanje...so takde la aku nak topap..kecuali aku dapat rasekan kemalangan akan berlaku ataupun rumah jiran terbakar ataupun de sesuatu yang mencurigakan baru ler aku topap...wahahaha...agak tak senonoh itu...papehal pon aku tatap tak lupekan member-member..walopon da jao kan..namun tatap diati...

Petikan ayat from C.S Lewis penulis buku The Chronicles of Narnia tuh..ade berkate:

"Friendship is unnecessary, like philosophy, like art... It has no survival value; rather is one of those things that give value to survival."

Dan juge..petikan mesej darik dak Anjoi nih..memberkuh..:

"Indahnya 'DUNIA" hanya sementara, indahnya 'CINTA' hanya seketika, indahnya 'MIMPI' kadang-kadang tak pasti, tetapi indahnya 'PERSAHABATAN' sukar dicari ganti.."

Jadikk....aku sayanggggg sume...sume...sume...kawan-kawan akuuu...tak kire lahh sesaper pon...

:DDDD

1 ulasan:

iKHMAR berkata...

Uhhhhh...
panjangnyeeeeeeeeeeeee! nice story...

:)

Daisypath Anniversary tickers